Zvelebuje duch môj Hospodina


247. ZVELEBUJE DUCH MÔJ

1. Zvelebuje duch môj Hospodina;
On veselým ma, šťastným učinil;
keď objala ma pustá cudzina,
blažene domov sprovodil.

2. Už nie tak, jak po mnohý iný rok,
stojím bez svetla tu a len na zmar,
ako bych musel Jeho ku mne krok
pritiahnuť, Jeho ku mne tvár.

3. Pred bránou Jeho nechcem viacej stáť,
obzerať s bázňou, s žiaľom seba sám
a dumať, kde - ach, - ozdôb napred vziať,
a či dosť sily v sebe mám.

4. Nechajte srdce, ktoré plakalo
smútkom nad hriechom svojím, vlažnosťou,
keď Priateľa si ticho objalo,
jasať detinskou radosťou.

5. Od hlavy k nohám zastiera ma jas
prekrásnych, snehobielych Jeho šiat.
V ne sa zaviniem; ó, a v taký čas
ľahko strasť žiaľu zabúdať.

6. A bárs biedny len - ach - a malý som,
On tak preskvúci, to nás nedelí.
Ja Jemu patrím, On zas hriešnikom
náleží celý, ach, celý!



Нема коментара:

Постави коментар