Otčina


426. OTČINA

1. (: Otčina, :) čiže krásna si!
Ó, túžim sa skôr ponoriť do tvojej tíšiny.
Svet tento vlasťou mi nie je,
bo srdce nedlie v ňom;
len v tebe, vlasti nebeská,
len v tebe dušou som
(: Otčina, :) čiže krásna si!
Ó, túžim sa skôr ponoriť do tvojej tíšiny.

2. (: K nebesiam, :) s túžbou pozerám.
Tak mnohí drahí sú už tam;
ja za nimi ísť mám.
Boj tvrdý tu a sparný deň
v tom svete bezbožnom.
Mne úzko je, ach úzko mi v tom stane pútnickom.
(: K nebesiam, :) s túžbou pozerám.
Tak mnohí drahí sú už tam;
ja za nimi ísť mám.

3. (: Skoro už, :) prejde skúšok čas!
Vo vlasti nebies okúsim večného blaha jas.
Tam radosť čaká bez zmeny;
čo oko nezrelo, to dostane tam;
ó tam vždy žiť budem veselo!
(: Skoro už, :) prejde skúšok čas!
Vo vlasti nebies okúsim
večného blaha jas.



Нема коментара:

Постави коментар