Hľa, jasný medzi hviezdami


484. HĽA, JASNÝ ...

1. Hľa, jasný medzi hviezdami
svit zorničky je nad nami,
veď končí sa noc tmavá.
Lúč slnka prijať z výsosti
zem chystá sa už v radosti
a všetko zo sna vstáva.
Zrána Pána tvorstvo chváli,
veľkí, malí pejú chválu
za dobrotu neskonalú.

2. Ó, srdce moje, povstaň tiež
a ako najvďačnejšie vieš,
vzdaj chválu svojmu Bohu!
Môj Pane, Tebe všetku česť
má vrúcne každá duša niesť,
Ty dals‘ jej milosť mnohú.
Hlasné, krásne vďakyvzdanie Tebe,
Pane, vesmír dáva.
Bez hraníc je Tvoja sláva.

3. Tys‘ Bože, moja ochrana,
ja vidím, že hneď za rána
si hoden vďačnej chvály.
Zlé moci odohnal si, viem
a požehnals‘ mi tichý sen
i protivníka vzdialil.
Vďačne začnem
v tejto chvíli, Pane milý, spievať žalmy,
nový deň žes‘ dožiť dal mi.

4. Ó, Pane, v rannej hodine
nech Tvoja milosť spočinie
zas na dieťati Tvojom!
Buď mojím hradom, pevnosťou,
keď satan číha so zlosťou,
veď k víťazným ma bojom!
K chvále stále
pripravené srdce verné daj mi, Bože,
nech Ťa aj dnes vzývať môže.

Нема коментара:

Постави коментар