Bože, veľký od večnosti


483. BOŽE, VeĽkÝ

1. Bože, veľký od večnosti,
Ty zem, nebo spravuješ,
i mňa s láskou od mladosti
vedieš, pred zlým varuješ.
Tento deň je svätým nám,
v ňom ťa vrúcne chváliť mám.

2. Ach, jak milý je deň Pánov,
lebo sviatkom Božím je:
odpočívam pod ochranou
Toho, ktorý kraľuje.
On ma v svojom náručí
ceste spásy naučí.

3. Nenávidí svätý Boh náš
rozkoše a záhaľku,
pýchu, ktorú v svete poznáš,
pokrytectvo, pretvárku.
Pane, čo som a čo mám,
všetko Ti dnes oddávam.

4. Za deň tento Bohu vďaka,
slúži nám ku spaseniu!
án i teraz duše čaká
k úprimnému modleniu.
Šťastný, kto Mu chválu vzdá,
v piesni vďaku vyspieva.

5. Múdry je, kto Bohu slúži,
zasvätil Mu život svoj,
ten, kto vrúcne poznať túži
v Jeho slove pravdy zdroj.
Blažený, kto k Nemu len
hľadí s vierou každý deň.

6. Ty si, Bože, sily prameň,
my sme Tvojím dedičstvom.
Pod ochranou Tvojich ramien
vládzem - i keď slabý som -
do nebeskej vlasti prejsť,
tam Ti večne vzdávať česť.



Нема коментара:

Постави коментар