V deň hnevu a v deň odplaty


47. V DEŇ HNEVU

1. V deň hnevu a v deň odplaty,
v ňom živlov moc zem podvráti,
(jak proroci píšu svätí,)
hrôza a strach ľudstvom zvládne,
až v oblakoch Krista zhliadne;
všetko pred tým Sudcom schladne.

2. Nič v ten deň sa neukryje,
nenapraví, neobmyje;
každý zvie, jak to dnes žije.
Hriechy ľstivo zatajené,
krivdy blížnym spôsobené,
všetky budú odostrené.

3. Tam Sudcu už žiadne dary
neobmäkčia; z Božskej tvári
svätá spravodlivosť žiari.
Pred jej bleskom jak obstojíš
ty, ktorý si Krista svojíš,
ale hrešiť sa nebojíš?

4. Jezu, k nohám Tvojim padám,
ústa do prachu ukladám.
Skry ma v ranách Svojich, žiadam.
Dnes môžeš ma ešte obmyť,
očistiť, pred hnevom ukryť
a večnou slávou obdariť.

5. Ó, Ježišu! Až budem mrieť,
Ty údolie tieňu osvieť,
cez bolesti prúd ma preveď.
Až srdce moje zastane
a posledný dych ustane,
rozpomeň sa na mňa, Pane!



Нема коментара:

Постави коментар