Ku krížu prichádzam


214. KU KRÍŽU PRICHÁDZAM

1. Ku krížu prichádzam,
ta srdce prinášam.
Baránku, skloň sa biednemu!
Nič v ruke nenesiem;
len s vierou k Tebe zriem,
ó, udeľ milosť hriešnemu!
Za mňa Si umieral,
za mňa i život dal
na Golgate smutnej výšine.
Zhrešil som, vyznávam;
no tú nádeju mám,
že kto v Teba verí, nezhynie.

2. Ja som Ťa nežiadal!
Ty sám Si ma hľadal
v sveta bahne a pustinách.
Neznal som, že blúdim,
že sám sa odsúdim,
že hyniem v hriechu hlbinách.
Zastavils‘ biedneho,
pozdvihols‘ kleslého,
ó, tak umy, prosím, i hriech môj.
Od hlavy až k nohám
zdravé miesto nemám,
a predsa chcem večne byť už Tvoj!

3. Bárs Tys‘ svätý, čistý,
predsa som si istý:
predo mnou dvere nezavrieš.
Keď tak si ma ľúbil,
že si Seba zhubil,
v záhubu ma späť nepošleš.
Krom viery nič nemám;
no Ty si pravda sám,
slovo Svoje dané nezrušíš.
Volal si: „Poď!“ Idem,
celé srdce nesiem:
ó, Ty mi ho, Pane, očistíš.



Нема коментара:

Постави коментар