Krásna si, moja otčina


424. KRÁSNA SI, MOJA OTČINA!

1. Krásna si, moja otčina,
domov môj, vlasť ty jediná!
(: Vy šíre naše hory,
kde básnik piesne tvorí
a snov sa rodí vidina! :)

2. No, pravé blaho v tebe niet.
Ach, neskrýva ho šíry svet.
(: Tá prelesť večnej ceny
nemá, veď bez premeny
ničoho nikde nevidieť. :)

3. Ako vták zemou letí čas,
vyvolá, lebo zbaví krás,
(: buď rodí, lebo morí,
raz stavia a zas borí.
Smiechu i plaču nesie hlas.:)

4. Zhlaholí piesne zvučný tón,
zástony neprehluší on,
(: bo ľudstvo zotročené,
pokoja pozbavené
zabudlo cestu na Sion.:)

5. Bárs kol mňa rajsky krásny svet,
predsa tu pre mňa blaha niet
(: Kvet vonia, vtáctvo peje
a mne sa srdce chveje
túžbou ta hore zaletieť.:)

6. Tam, tam do pravej otčiny,
kde nejestvujú vidiny,
(: kde krása trvá večne,
zvuk hymny nekonečne
obtáča prestol jediný.:)

Нема коментара:

Постави коментар