S Ježišom chcem verne v každej chvíli


258. S JEŽIŠOM CHCEM

1. S Ježišom chcem verne v každej chvíli
putovať vždy sveta údolím;
On ma šťastne vedie k môjmu cieľu,
v dom i srdce pokoj príde s Ním.

2. S Ním chcem ísť, nech čokoľvek sa stane,
veď On večne dušu spokojí,
a keď telom i strach smrti vanie,
duch môj zlého s Ním sa nebojí.

3. Trebárs hory, lesy, skaly, more
obťažnú mi cestu pôsobia,
ruky Pána žalosť menia v rozkoš,
a víťazstvom raz ma ozdobia.

4. On keď vodcom je a radcom mojím,
iste cieľ svoj nikdy neminiem;
a keď v žiaľoch nečakaných stojím,
vrúcnejšie sa k Nemu priviniem.

5. Nie vždy vonné zdobí cestu kvietie,
často ona tŕním pokrytá.
Nechže keď Pán život môj tak riadi;
však aj v tŕní ruža rozkvitá.

6. Keď konečne priblíži sa doba,
že aj ja svoj časný skončím beh;
a keď na mňa príde smrti mdloba,
daj mi šťastne uzrieť blaha breh.

7. Na milosť sa Tvoju celkom spúšťam,
Jezu môj, veď Tvoji nezhynú;
však keď sprostíš dušu väzby tela,
prijmi Si ma v nebies otčinu!



Нема коментара:

Постави коментар