Ó, hlava v mukách


86. Ó, HLAVA V MUKÁCH

1. Ó, hlava v mukách, v žiali,
rán plná pre môj hriech,
tŕň krvou zrak Ti kalí,
si svetu za posmech!
Ty, hlava, ozdobená
cťou, slávou, milosťou,
ó, ako pohanená
si ľudskou hriešnosťou!

2. Kam zaniesť biedu svoju,
kam s bôľom tým sa skryť,
že trest za vinu moju
si musel podstúpiť?
Žiť nový život, Pane,
som vrúcne zatúžil
a čakám zľutovanie,
veď smrť som zaslúžil.

3. Ó, ako vyriecť chválu,
kde slávospevy vziať?
Či možno, žitia Kráľu
dosť Tebe ďakovať,
že Tvojím smiem byť, Pane?
Daj vernosti mi cnosť,
skry do svojej ma dlane
pre čas i pre večnosť.

4. Buď mojím pevným štítom
a zažeň strachu tieň.
Buď do tmy svetla svitom,
buď silou v smrti deň.
I vtedy duša moja
sa k Tebe privinie.
Tak vprostred smrti boja
istotne nezhynie!



Нема коментара:

Постави коментар