Len v Tvojom zajatí, môj Pane, voľný som


537. LEN V TVOJOM ZAJATÍ

1. Len v Tvojom zajatí, môj Pane, voľný som.
Keď prinútiš ma poddať sa,
som v pravde víťazom.
K dnu stiahne si ma vír,
keď sám by som chcel stáť,
len sila Tvojho objatia ma môže zachovať.

2. Mdlé, biedne srdce mám
a víchrom zmietané,
len mocou Tvojho vladárstva
v ňom pokoj nastane.
Veď slobodu mu dá
len pevnosť Tvojich pút,
nuž láskou svojou zotroč ho,
mu nedaj zahynúť.

3. Kde silu k službe vziať,
keď moc je slabosťou,
keď oheň Ducha nezažne
ma svätou žiadosťou?
Ó, ako ľudí viesť,
ak viesť sa nedám sám?
Len Tebou z neba zmocnený
niesť môžem svetlo tmám.

4. Až vtedy vôľu mám,
keď Tebe som ju dal
- i keby na trón dosiahla,
vzdať musí sa ho Kráľ.
Však nik je nezlomí
- ni búrka zúrivá
- keď v Tebe nájde život svoj
a v Tebe spočíva.



Нема коментара:

Постави коментар