Hospodine zástupov, Bože nekonečný


461. HOSPODINE ZÁSTUPOV

1. Hospodine zástupov,
Bože nekonečný,
kto vstúpi v Tvoj svätý stan?
Kto uzrie raj večný?
Na hore kto nebeskej
v sláve bude bývať
a v presvätú Tvoju tvár
s jasotom sa dívať?

2. Ten, kto vždy len úprimne,
spravodlive chodí,
komu v srdci pravda dlie,
kto sa lžou nezvodí;
blížnemu kto jazykom
krivdy neučiní,
dobrovoľne na ľuďoch
kto sa nepreviní.

3. Pred ktorého očami
nemá ten vážnosti,
komu si Ty utiahol
lúč Svojej milosti;
zato toho miluje
a veľmi si váži,
kto s bázňou a s trasením
o spasenie snaží.

4. Kto vzdor škode sľub daný
drží nepremenný,
peniazmi kto z úžery
pošpinený neni,
daru proti nevine
kto sa verne stráni:
ten vstup istý, vraví Boh,
má v tie večné stany.

5. No, som ja ním, ó Bože?
Smiem mať tú istotu?
Je pri mne dosť svätosti?
Mám pravú čistotu?
Ach, ak ja len pri sebe
spravodlivosť hľadám,
tu vzdor všetkej námahe
len klesám a padám.

6. Duša moja, akože
pred Bohom obstojíš?
Čím sa voči prístrachom
smrti raz vyzbrojíš?
Kto podá ti istotu
zhladenia všetkých vín?
Ach, zajasaj! On to dá,
Spasiteľ Boží Syn!

Нема коментара:

Постави коментар