Hľadá Ježiš ovce stratené!


167. HĽADÁ JEŽIŠ OVCE STRATENÉ!

1. Hľadá Ježiš ovce stratené,
volá vo dne, v noci, zblúdené
po horách i dolinách,
po mestách i dedinách.
Ach, či nájde, či dovolá
duše zničené?

2. Vráť sa, duša! Ó, vráť sa už raz!
Čuj, jak prosí sladký Jeho hlas:
„Všetci hriechom zmorení
a pod ťarchou zomdlení,
poďte ku Mne, poďte ku Mne,
vyslobodím vás“!

3. Až prehrozný svitne deň súdu.
hriechy ľudské súdené budú,
čože, duša odpovieš
pred Sudcom keď zastaneš?
Čím zaplatíš večnej muky
ukrutnú biedu?

4. Tak poď ku Mne; so Mnou obstojíš,
ak si Mňa a spásu osvojíš.
Za teba som zomieral,
na Golgate život dal!
Smrťou Mojou, Mojím krížom
Sudcu spokojíš.

5. Nebies bránu len Ja otváram;
kľúče smrti i pekla Ja mám.
Za tie handry strhané,
hriechu špinou zmazané,
kment svadobný, rúcho slávy
Ja jedine dám.

6. Tak poď domov, v tú zem večných krás!
Vráť sa dnes, veď dnes je spásy čas!
V svete, kde niet pokoja,
tam v tom mori rozbroja,
zhynieš iste, ak preslychneš
pastiersky Môj hlas!

7. Ako že Mu, duša, odpovieš?
Ako Jeho prosbe odoprieš?
Božia láska zjavená.,
náruč z kríža vystrená
teba volá. Ach, poď, ach poď,
prv, než zahynieš!




Нема коментара:

Постави коментар