Dlho, dlho som ja blúdil


219. DLHO, DLHO SOM JA BLÚDIL

1. Dlho, dlho som ja blúdil,
pastiera si nepoznal;
nesenému kalným prúdom
pokoj svet mi nepodal.

2. V diali, blízko hľadal pastvu,
kde mňa tiahlo, vábilo,
okúšal som, ó, a jak rád,
až mňa všetko sklamalo.

3. Raz prišiel som do záhrady;
noc, tma ju obkľúčili.
Neznámeho naraz muža
oči moje spatrili.

4. Aký Muž! Ja počul stonať,
ľakať sa Ho v úzkosti.
Prenikali Jeho stezky
mňa, ach, Jeho bolesti!

5. Bol to Pán! Ja zrel Ho trpieť,
krvavý pot Jeho zrel.
Nerozlúčim sa s Ním viacej,
veď On za mňa tak trpel!

6. Boží Synu, Pane z neba,
smrť Si za mňa podstúpil!
Je to možné, Bože nebies,
žes‘ krvou mňa vykúpil?

7. Ja som toto vierou poňal,
znám už Pána mojeho!
Poznám Ho po Jeho ranách;
On je môj, ja som Jeho!

8. To mi srdce uchvátilo,
keď som v srdci Jeho zrel,
ach tú lásku ku mne vrelú,
ktorú som Mu splácať smel.

9. Preto žíznim Jeho ľúbiť,
Jemu slúžiť samému;
zarmútiť sa Ho obávam,
žiť i mrieť chcem len Jemu.

10. Vy zblúdilí, dajte sa viesť,
hľaďte, čujte Jeho hlas!
Ku nebeskej blaženosti
volá i predchádza vás!

11. Pastiera si nasledujte,
k Nemu veďte zblúdilých!
Ó jak On nás raz uvíta
tam v tých stánkoch nebeských!



Нема коментара:

Постави коментар